Tandlægeskræk

Hvis du har angst for tandbehandling, er du kommet det rigtige sted. Hos Tandlægerne Studiestræde har vi, igennem mere end 10 år, arbejdet hårdt for at forbedre vilkårene for patienter med tandlægeskræk. Vi lover at respektere, at det ikke er en selvfølge, at vi putter fingrene i din mund. Vi venter, til du føler dig tryg og giver os lov.

De fleste tilfælde af tandlægeskræk er en forsvarsmekanisme mod en ydre oplevet fare (tandlægen). Tit opstår tandlægeskræk som en ganske naturlig reaktion på oplevelse af smerte i en situation, hvor vi ikke er i kontrol. Det er måske en skoletandlæge, eller tandlægen der lavede en smertefuld rodbehandling eller fjernede en visdomstand.

Men det er vigtigt at slå fast, at det er en tilstand, der kan gøres noget ved. Tandlægeskræk kan minimeres eller helt fjernes ved læring, træning og viden, inden det går ud over tændernes helbred.

Hvis det først sker at man dagligt mærker smerter, knækkede tænder, blødende tandkød, eller dårlig ånde belastes hjernen af impulser fra et område med rigtig mange sanseceller. Det fylder naturligvis meget og kan være socialt hæmmende og overskygge udvikling indenfor andre områder af ens liv og dagligdag.

Vi glæder os til, at vi forhåbentlig må hjælpe dig af med din angst for tandbehandling. Vi ved også, at vi kan fjerne den selvbebrejdelse,  som mange har efter flere års angst for tandbehandling.

Det er en stor tilfredsstillelse for os at hjælpe en person væk fra tandlægeskræk. Der mærker vi, hvor meget viden og tålmodighed kan gøre for at andet menneske.

Mange af vore patienter kører lange afstande til Tandlægerne Studiestræde fordi de dér føler sig trygge og respekterede.

Ros dig selv for, at du er igang med  forandring.

Læs mere her

eller se filmen herunder.