Paradentose

Paradentose er ikke en dødsdom for dine tænder. Det er en bakteriesygdom, vi forholdsvis nemt kan behandle i samarbejde med dig.

Paradentose er nedbrydning af den knogle tanden sidder fast i. Tanden sidder fast ved hjælp af fibre, der sidder i rodoverfladen og selve knoglen.

Ved paradentose udløser særlige bakterier en reaktion i vævet, der nedbryder fibre og knogle for at undgå, at bakterierne spreder sig til kæbeknoglen.

Paradentose er ikke noget du skal finde dig i og leve med, fordi det er en sygdom næsten alle kan kureres for.

Arvelighed er sjældent årsagen, men ændring af vaner i forhold til renhold, rygning og tandlægebesøg med effektiv rensning af rodoverfladen er svaret. Selv vanskelige tilfælde kan behandles uden operation.

Der findes mange holdninger til hvordan paradentose skal behandles. Laserbehandling – bakterie DNA-test – kirurgi og mange andre fordyrende behandlinger. Det får du ikke hos os, da vi løser opgaven uden fordyrende ekstrabehandlinger.

Vi er parat til at også hjælpe dig til at få sundt tandkød, så du bevarer dine tænder. Vi sørger også med forskellige metodikker til at behandlingen er så lidt ubehagelig som muligt.

Hos Tandlægerne Studiestræde er vi gode til at hjælpe dig med at implementere nye vaner. Vi foretager de tandrensninger, der skal til, og langt de fleste af vores patienter slipper ud af den onde cirkel med blødende tandkød eller løse tænder.

På gensyn i trygge rammer